Sekali lagi…

Kadang-kadang doa jadi sebaliknya..

Aku secara jujur sudah tidak mahu kembali ke Russia. Kembara tahun lepas aku anggap paling akhir untuk aku menjejak kaki ke Russia. Mungkin masalah makanan tahun lepas sangat berbekas di hati. Memang tahap loya tengok maggi.

Tahun ini aku kembali sekali lagi ke negara bekas kesatuan sosialis ini. Memang macam mimpi. Kembali sekali lagi ke sini dan pastinya kembali sekali lagi ke lokasi-lokasi yang pernah aku lawati tahun lalu. Bezanya kali ini dengan team yang lebih besar.

 

Tugu peringatan perang dunia ke-2

 

Arbak Street, jalan tertua di Rusia. Kini lokasi shopping dan lokasi pengembangan budaya. Patung Alexander Pushkin ada di sini.

Pastinya, Red Square!

… dan menjejak kaki di 0 km of Russia.

Ada beberapa hari lagi disini, mohonnya ada lokasi baru yang boleh dikunjungi kali ini..

Tinggalkan Jawapan

