Petrol turun 15 sen, diesel 20 sen

PUTRAJAYA 14 Okt. – Harga runcit petrol RON97 akan diturunkan sebanyak 15 sen seliter iaitu daripada RM2.45 seliter kepada RM2.30 seliter, berkuatkuasa 15 Oktober ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, harga diesel pula akan dikurangkan sebanyak 20 sen seliter iaitu daripada RM2.40 seliter kepada RM2.20 seliter.

“Petrol RON92 pula akan dikurangkan sebanyak 10 sen seliter iaitu daripada RM2.30 seliter kepada RM2.20 seliter,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. – Utusan

 

*cukupkah dengan penurunan ini?

7 Respons to “Petrol turun 15 sen, diesel 20 sen”

  1. Kami mau lebih! Kami mau lebih!

  2. we want more! we want more!🙂

  3. Minyak sudah turun. Harge barang-barang kat kedai tu bile nak turun.

  4. Memang tak puas hati kan? tapi nak buek camno, terimo ajolah…

  5. Di Indonesia, harga pertamax (bahan bakar dengan oktan tinggi) juga turun sejak bulan lau. Semula harganya Rp. 10.750 per liter, sekarang turun menjadi Rp. 8.550 per liter. Lumayan lah. Tak pening lagi saya kalau mengisi tangki mobil. Syukur kalau bisa turun lagi menjadi Rp. 6.000 per liter seperti semula.

  6. Mbak..
    Syukurlah harga minyak dunia semakin turun dan pastinya harga bahan bakar di serata dunia akan turun. Masalahnya sekarang ialah harga barang pengguna tidak turun-turun… Sewaktu minyak naik, harga barangan naik. Maktu minyak turun, harga barang terus naik… kadang kala bingung dengan perkataan ekonomi itu sendiri.

  7. Alhamdullilah Syukur kalau dapat turun lagi
    Geram gak kalau maintain je macam ni.
    Tapi apa nak buat dah kerja aku UKUR JALAN hari².
    Nak buat camna sendiri kena isi.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: