“Melodi” dan Industri

Melalui blog sahabat aku Syahril Kadir, aku teruja untuk mengetahui apa sebenarnya cerita yang terkandung dalam blog wartawan Melodi lewat kontroversinya dengan Ashraf dan Bunga Cinta Lestari.

Aku tak dapat apa-apa dari blog wartawan tu selain dari keluhan. Keluh resah mengenangkan apa sebenarnya yang terjadi dalam industri ini. Kita bukan makin kehadapan, tapi kita sangat laju untuk berpusing kebelakang. Aku selalu ingatkan adik-adik yang muda yang ingin terjun dalam industri ini- “Industri ini tidak lagi memerlukan mereka yang cantik atau kacak. Industri ini perlukan orang yang ada otak dan dalam masa yang sama mempunyai jati diri dan kefahaman budaya yang tinggi. Sedar tanggungjawab bukan sekadar menghibur, tapi dalam masa yang sama mendidik

Bila aku baca balik tulisan wartawan Melodi tu aku rasa wajar pulak dia tulis satu novel baru macam SHIT. Tapi bila dipertimbangkan semua, apa sebenarnya yang hendak di sampaikan selain dari mengutuk, menjatuh dan memalukan industri. Aku tarik balik cadangan tu.

Korang boleh tengok blog tu dan nilailah sendiri. Aku jadi malas berfikir. Waktu kita sedang menjana industri dengan nilai yang lebih tinggi, waktu itu juga ada wartawan yang kembali dengan nilai negatif lama yang tak langsung membawa kita kemana-mana.

Tengoklah sendiri – http://yauplace.blogspot.com/

2 Respons to ““Melodi” dan Industri”

  1. FYI ayau tu one of my friend..

  2. Ajai…
    La, nasihatlah ayau tu sikit. keras sangat serangan dia tu. Takut salah cara, dia yang cedera nanti. Pastinya lawan-lawan dia tak akan berdiam diri.. harap semua ok…

Tinggalkan Jawapan

