Selagi Ia Bernama Perubahan!

Sekadar berkongsi salah satu lagu yang punya kekuatan istimewa pada aku. Kuatnya lagu ini pada latar sejarah dan falsafah perubahan yang cuba disampaikan. Sangat jelas konsep dan harapnya. Malah pada zaman aku di universiti, aku sering melagukan idea perubahan ini. Malah dalam manifesto pilihanraya universiti pun aku gunakan kata “selagi ia bernama perubahan”

Klip ini pula sangat menarik kerana dirakam di kampung halaman ku – Moscow. Hehehehe

Buat kekawan yang berkongsi pengalaman pahit manis di KK6 – UPM.. Masih ingatkah lagu ini?

15 Respons to “Selagi Ia Bernama Perubahan!”

  1. bucungdotcom Says:

    wow, live in moscow ke tu. kenangan di KK6 tetap menjadi ingatan. Aku ada satu lagu ni kalau bro masih ingat.

    Syirfan..
    beningnya sinar di mata mu
    bagaikan ada satu rahsia
    di hati mu..

    p.s: dendangan nyok🙂

  2. Bro, sangat ingatlah lagu tu…

    manalah agaknya nyok sekarang?

  3. Masih segar di ingatan….. kenangan demi kenangan….

  4. begitulah Umai… Istimewakan saat-saat tu…

  5. Penat tau igt psl kenangan KK6 ni…sbb tak boleh nak kembali ke masa tu (huhuhuhu sedih…) Dahla… teringat psl keracunan makanan…betapa kita memperjuangkan hak adik-adik kita dan diri kita sendiri…berapa ramai yg menitiskan air mata masa tu ??? AKu??? heheheheh control hensem kot?

  6. Betullah Annsz…
    Saya pun rasa kenangan itu terlalu kejam menikam…

  7. annazs…. siapa awak yang sebenarnya? perkenalkan diri… from ur writing…mcm ku kenal…. tapi bila di fikirkan balik… macam tak kenal… perkenalkan diri anda…

  8. Ala umai…kita dah acapkali berjumpa… dunia ni kecil je… malas nak letak nama…dua kemungkinan sama ada ramai kenal…atau mgkn ramai telah melupakan daku…hehehe….tak sangkakan…jodoh sebahagian dari kita panjang…ada yg dah berkeluarga pun…Alhamdulillah..

  9. Abg syirfan ofis shah alam kat mana? Email la alamat ofis

  10. Umai…
    Confirm kenal! Tapi kena cari sendirilah siapa annazs tu. hehe

  11. annazs.. bagilah tahu umai siapa dirimu yang sebenar.. sian dia

  12. Annasz.. kat seksyen 7. Kalau nak datang, calling ler.

  13. Dekat je ofis dgn “Ramai Seafood” Jln Batu Belah…hehehe memain je…Ala biarla Umai cari…senang je nak dapat…dia kan macam Ejen 007 juga…hehehe

  14. Hampir 4 hari berada di P.Pinang…satu perkara yg tak boleh lupa… kenderaan dari arah bertentangan memberi isyarat (high beam)…igtkan ada Polis roadblock kat depan..(isyarat biasa kalau bwk kenderaan kat Lembah Klang)…tapi sebenarnya, ada kemalangan di hadapan memberikan isyarat agar perlahankan kenderaan ada bahaya… heheheh…perubahan la ni kot…

  15. itu perubahan positif bro. Tapi percayalah, masyarakat memang bencikan perubahan.. hehehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: