Alexander Bukan Zulkarnain : Mohon Pandangan

11 Respons to “Alexander Bukan Zulkarnain : Mohon Pandangan”

  1. ada yg komen, tak pandai jawab…

  2. Aku nak 2 buku. Satu Kajian Ilmiah dan satu lagi kombinasi Catitan Kembara, Pemikiran Penulis dan Santai.

    Jangan lupa translate ke Bahasa Inggeris, Greek & Arab.

  3. Nazzel, tak faham apa dia cakap. Mungkin dia cakap saya nie zionas.. hehehe

  4. alamak, 2 yer bro? pening kepala nie. satu pun rasa nak muntah menulis dah nie.. tq atas sokongan

  5. Salam,

    Kalu nk ikutkan, semua tu penting dan ada pasaran. Tp kalu ikut prioriti, mungkin kajian ilmiah dulu. This is a must. Ataupun, since kembara still fresh, boleh start dgn catatan kembara dulu, while compiling the kajian ilmiah, yg saya kira harus terperinci karangan nya.. yg lain2 spt analisis umum dan koleksi bergambar mungkin boleh diterbitkan as follow-up atau by products of kajian ilmiah tadi..

    pemikiran penulis boleh diselit dlm kajian ilmiah, manakala karya kreatif lak saya x rasa keperluanya, unless bro nk venture jadi novelis? or kalu ada penulis berbakat sedia ada yg berminat, boleh la dibekalkan dgn material yg secukupnya (tentunya dgn kebenaran empunya asal..)

    T.kasih.

  6. Yus…
    Terima kasih atas cadangan. Saya memang serius mengusahakannya. HArap nanti bolehlah beli buku saya.. harap beli yang original sahaja. hehehe. tq Yus

  7. 001beautifulcrazy Says:

    Kombinasi Cacatan Kembara dan Santai .. saya mahu sain abg atas buku itu…

  8. Assalammualaikum.

    Cadangan saya supaya ditulis satu catatan kembara dalam bentuk travelogue. Ini kerana proses pembongkaran salah faham ini adalah satu penemuan besar yang tentunya sukar. Pasti banyak cabaran, mehnah, tribulasi dan rencah-rencah pahit sepanjang proses penghasilannya. Apatah lagi menghasilkan satu dokumentari yang mencabar status qou masyarakat mengenai Zulkarnain.

    Pandangan saya, wajib tulis. Jangan tunggu-tunggu sehingga momentum itu sirna.

  9. Nak dua ka? ayooo

  10. Terima kasih saudara Ikram…
    Saya memang sedang berusaha kearah itu. Doalah ia berjaya…

  11. Mistik Merah Wari Says:

    A’kum,

    Dokumentari berbentuk ilmiah begini amatlah berguna dalam mendidik genarasi muda kita tentang tokoh-tokoh yang tersebut didalam Al-Quran.

    Selama ini syarikat-syarikiat swasta cuma berminat menyogokkan generasi muda hari ini dengan program-program hiburan yang melekakan saja.

    Tapi FM Production dengan tenaga muda production crew telah mengorak langkah berani dengan menonjolkan kesilapan yang telah dilakukan oleh ahli sejarah Melayu dengan menonjolkan beberapa fakta yang bernas.
    Usaha ini amat jarang dilakukan oleh mana-mana pihak termasuk agensi kerajaan sekali.

    Saya ingin mencadangkan kepada FM Production supaya membongkar lagi nama-nama sejarahwan Islam yang agung seperti Ibn Tamiyyah (Tokoh Islam yang mengalahkan Monggol) Salehuddin Al-Ayubi, (Tokoh Perang Salib), Amir Timur (Timurlame), Sultan Muhammad Al-Fatih (Penakluk Istanbul).

    Ahkir kata, saya mengucapkan setinggi tahniah dan syabas kepada semua warga kerja FM Production yang telah terlibat dalam pembikinan dokumentari Alexander Bukan Zulkarnian.

    Semoga kerja anda diberkati Allah.

    Mistik Merah Wari,
    Terima kasih atas sokongan dan cadangan. Kami memang sedang serius untuk membawa tokoh-tokog islam yang lain untuk didokumentarikan. Nantikan kemunculan Salehuddin Al Ayubi. Terima kasih sekali lagi.

Tinggalkan Jawapan

