“Ibu Kumbang” dan “Pak Belalang”…

Entry ini aku dedikasikan pada Emi (ibu kumbang) yang telah menumpahkan taat setia dan seluruh daya kreativitinya hingga teater “Nujum Pak Belalang” berjaya dipentaskan 10 tahun yang lalu…

Untuk Emi, saya sangat menghargai setiap kenangan bersama…

16 Respons to ““Ibu Kumbang” dan “Pak Belalang”…”

  1. sebaliktabir Says:

    Heheheehh…tukar tajuk yer????

  2. sebaliktabir… hehehe

  3. ermmm…rugi takder time ni…asyik dengar lagenda teater ni dari mulut sixer yg lain…

  4. Emi c Inang….. mana c Puteri menghilang ha?
    Syirfan, Kembong nk buat permintaan… skrip Nujum Pak Belalang tu masih ada dalam simpanan lagi ker? dia nk minta satu copy…. dia nk buat apa tak tau la…

  5. sebaliktabir Says:

    umimia (Rose)…. aku mcm igt2 lupa la kau..tp aku rasa aku tau.. aku rasa aku dah takde waktu teater ni kot…kot la…

  6. bucungdotcom Says:

    Oo.. yg begitubegitu tu jambatan rupanya – susah betul nak cakap dialog ni, susah sangat nak melakonkannya, susah betul nak berlakon, tak reti lah tu!

  7. hai…tak kan puji ibu kumbang je…yg lain apa crita….
    kita x menang pun utk teater tukan….tp kita jadi satu keluarga kerana teater tu…
    si puteri tu, sab ada jumpa, dia skrg stay kat seremban, kerja kat KL…tiap2 hari berulang alik naik komuter….anak dah 2…

  8. Umimia.. inilah salah satu kerugian besar besar bila tak tengok teater giler tu… hahaha. masih terkenag-kenang ni..

  9. Umai.. yer ler.. mana hilang puteri yer? la.. skrip tu dah lama hilang lah… Kembong nak pentaskan semula ker? Sanggup ker dia buat macam zaman kegemilangnya tu dulu? eh, siapa nama budak cina perempuan yang suka ikut kita dalam jentayu dulu?

  10. yeyeye! saya sangat suka cerita itu.. ,miahahaha!

  11. Rusdan.. pentaskan semula? ada berani?

  12. Sab.. apa khabar? memang kita tak memanh hadiah tapi kita menang sesuatu yang lebih besar dari itu. Itu sebab setaip kali kita dengan tentang “Nujum Pak Belalang” kita tersenyum sendiri. Cerita suka duka tiba-tiap muncul kan.. terima kasih kerana sudi bersusah payah untyuk merealisasikan teater tu yer…

    Puteri? ada no dia? tq

  13. mahfuz di sebalik tabir..macam familiar…

  14. bucungdotcom Says:

    Cantik gak tu bro, pentaskan semula, tapi aku suggest kita amik si Masyi jadi role. Pastu boleh la kau buli dia sket. aku lak, kot tak jadi tukang angkat props, jadi producer pun cukupla.. hehe

  15. ibukumbang… rindu pada celoteh mak inang…

  16. sebaliktabir Says:

    Boleh jadi pak pacak tak ni bang??? ehehheh😀

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: