Akhirnya…

alex-buku

Akhirnya siap!

Sebentar tadi aku baru sahaja menghantar email skrip penuh kepada editor kanan sebuah penerbit buku berkenaan penerbitan buku yang telah kami rancang sekian lama.

Terlalu sukar hendak menyelesaikan tugasan ini. Bebanan kerja dan himpitan waktu selalu jadi alasan. hehehe. Baru sebentar tadi selesai sudah penulisan panjang itu.

Idea penulisan buku ini terhasil dari kesan positif penerbitan dokumentari Alexander Bukan Zulkarnain. Ia sekitar pemikiran aku yang menelusuri sejarah dan kepercayaan yang berkait dengan Alexander.

Tak ada tajuk lagi buku ini. Sebagai working title, aku letak Alexander Bukan Zulkarnain – Catatan Pemikiran.

Harap semuanya ok  menjelang april nanti…

* ada sesiapa nak cadangkan tajuk?

8 Respons to “Akhirnya…”

  1. tahniah!

  2. sebaliktabir Says:

    Tahniah! dan doa’ semoga terus berjaya mengiringi!

  3. tahniah, semoga dipermudahkan segala urusan yg mendatang..🙂

  4. icahshamsi Says:

    Salam.
    Tahniah saya ucapkan atas usaha ‘Iskandar bukan Zulkarnain’.Saya diberikan tugasan tajuk tersebut dan mmpunyai masalah dalam membuktikan adakah benar iskandar dan alexander bukan orang yang sama.Saya juga x berkesempatan menonton dokumentari tersebut atas kekangan masa,saya nk bertnya,di manakah dpt saya cari sumber yang ‘reliable’ untuk tajuk ini.Terima kasih.

  5. syirfan Says:

    Tq liz

  6. syirfan Says:

    Sebaliktabir…
    Terima kasih pada setiap perhatian yang diberikan.

  7. syirfan Says:

    Yus,
    Terima kasih. moga semuanya bawa kebaikan.

  8. syirfan Says:

    icahshamsi..
    Sukar sebenarnya untuk mencari buku yang boleh terus membuat tafsiran perbezaan dua watak ini. Pilihan yang ada adalah dengan memperolehi buku untuk dua-dua watak dan kemudian lakukan teknik silang sejarah.

    Buku yang baru terbit (rujuk entry baru terbit) mungkin boleh membantu. buku tersebut telah sedia ada di kedai buku. Jika masih gagal menguasainya, saya sedia membantu dengan cara lain. saya sedia bertemu saudara/saudari jika itu yang boleh membantu. Saya ada di Malaysia sehingga hujung bulan ini. Moga tugasan tersebut berjaya dilaksanakan dengan baiknya.

Tinggalkan Jawapan

