KARAM!

Orang kaya jangan disebut,

Ada satu Raja Melayu,

Biarkan saya karam di laut,

Karam di darat saya tak mahu.

 

Dipetik dari – 1000 pantun Dondang Sayang

4 Respons to “KARAM!”

  1. saya telah mempromosikan buku anda.. check it out!

    Dora, terima kasih bebanyak.Saya hanya bagi kata pengantar kat buku tu. Nantikan buku saya yang bakal terbit – Alexander Bukan Zulkarnain : Pemikiran Seorang Penerbit. Namun buku yang ada ditangan saudari adalah asas kepada usaha penerbitan dokumentari itu. Terima kasih atas segala sokongan yang tak pernah henti. Saya sangat menghargainya.

  2. sebaliktabir Says:

    Dalam maknanya tu bang….
    Apa erti karam di darat,
    sedangkan tanah tidak berombak
    Apa erti tenggelam kerana sarat,
    sedangkan kapal tidak bergerak.

    Adus, tak terjawap dibuatnya… mungkin tak ada idea sebab dah nak karam nie… hehehe

  3. jgn karam .. biarlah karam singh walia sorg yg karam dh ler..

    kui, kui, kui…

  4. seribulan Says:

    ikan emas dibawa belayar
    mati seekor di atas peti
    karam dilaut lumrah pelayar
    karam di darat tak penah dengar lagi..

    ada… karam di hati pun ada..

Tinggalkan Jawapan

