Harga ayam naik lagi…

ayam

Harga ayam seluruh negara mencatatkan kenaikan antara 40 sen dan 60 sen mulai hari ini. (klik sini)

Antara yang menarik ialah kenyataan Pengerusi Unit Ayam Daging FLFAM Kwei Yew Tong yang menyatakan  faktor kenaikan harga itu tidak dapat dielakkan berdasarkan faktor cuaca panas ketika ini yang turut menjejaskan pembiakan ayam.

“Jika cuaca panas, pembiakan ayam serta penghasilan telur ayam juga akan terjejas tetapi jika cuaca hujan, ia mampu mengalakkan pembiakan ayam,”

Aku tak tahu pulak pembiakan ayam bergantung pada cuaca. Macam manusia pulak kan… hehehe

“Oh ayam, membiaklah banyak-banyak supaya kami masih boleh membeli ayam dengan harga yang murah…” hehehe

6 Respons to “Harga ayam naik lagi…”

  1. sebaliktabir Says:

    macam tu pulak erk…
    ingat orang je yang pantang cuaca sejuk…ssssyyyhhhh

  2. iyeke…yang sebenarnya badan ayam dah makin panas tambahan cuaca panas sebab asyik kena enjit steroid keluarkan telur…telur paksa…tu yang tak ble hidup dalam cuaca panas…kena sejuk…ble adjust metabolisma badan buat telur…

  3. ayam..bermacam ayam…ada ayam hutan ayam kampung ayam turki ayam belanda…er..tambah lagi sket…ayam belakang lorong…heehehhe…

  4. nasib baik le anak den x suka makan ayam…hari2 nak teur ayam je…

  5. 001beautifulcrazy Says:

    ayam pun pandai memanaskan badan eh .. ahaks..

  6. mengarut je tu…diorg tgk market je sbnarnya…org stahun jdi pemantau harga, dah tau sgt dah diorg ni….
    along, yg warung kita kat kuala pilah aritu ada yg x kena sikit la…bgtau kat penerbit tu, nape amik rstoran yang K.O…jbtn ksihatan seal restoran tu aritu sbb kotor…ofismate pun ada terkena gak…jmpa ulat dlm lauk…pastu mintak milo, milo 1 sudu je air je lebih…cair je…hehehe…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: