Kunci…

Tahun 1441- Sebelum memulakan perjalanan menuju ke medan perang, seorang panglima menemui rakan yg cukup dipercayainya.

PANGLIMA: Simpan anak kunci ini! Jika aku tak kembali, kau bukakanlah cawat besi isteri ku. Aku izinkan dia berkahwin dengan sesiapa yg disukainya.

RAKAN : Baiklah sahabat ku.

Menjelang petang, ketika panglima bersama tenteranya berehat di sebuah lembah, kelihatan di kejauhan seorang lelaki menunggang kuda cukup pantas menuju ke arah kumpulan tentera itu. Setelah hampir, barulah panglima mengenalinya – dia ialah rakan yg cukup dipercayainya itu.

RAKAN : Maaf… panglima bagi kunci yg salah!! (Hmmh hampeh, dah cuba buka dulu rupanya! )

*Ceduk dari lawak-lawak yang bersepah di internet. Sekadar membuang masa. Namun mesejnya tetap ada!

3 Respons to “Kunci…”

  1. sebaliktabir Says:

    moralnya jangan percaya kawan sendiri bab-bab perempuan nih! hehehe

    alamak… hehehe

  2. peh…cergas gile mamat tu…

    Lan, bab perempuan ini memang kena cergas. Takut dikebas orang… (alamak, komen ini macam menjurus kat bro lah). hahaha

  3. bucungdotcom Says:

    Cerita ni mesti ada sambungan dia. Dia bagi tu kunci sapa yang punya ye?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: