Ini cerita aku…

Kawan-kawan…

Apa rasanya bila kita sedang membuat kerja / tugasan yang kita yakin ia tidaklah sebaik yang sering kita harapkan dan mungkin akan mengecewakan ramai orang…

Tugasan itu pula berada dalam status ‘wajib’ disiapkan.

Itulah yang sedang membelenggu diri aku…

Aku ada sebuah dokumentari yang perlu disiapkan. Pada awalnya, ia sangat sulit untuk dilestarikan. Ia hampir-hampir pada tahap mustahil. Tidak ada penebit yang mahu mencuba. Aku ambil risiko untuk cuba merealisasikannya. Ia hampir berjaya.

Namun, angin perubahan tiba-tiba melanda.

Dokumentari itu perlu diubah wajah dan rasanya untuk disesuaikan dengan wajah dan rasa baru yang ditetapkan oleh pihak tertentu. Maknanya, dokumentari ini perlu diberi nafas baru.

Dengan visual lama, teknik lama, garapan lama, budget lama – ia harus diubah menjadi serba baru. Terkulat juga seketika.

Jujurnya, aku sangat yakin ia boleh disiapkan. Disiapkan dalam tempoh yang diberi. Namun, nilai kepuasan itu hilang. Aku yakin ia tidak seindah yang sepatutnya.

Kini, ia dalam proses untuk disempurnakan. Namun jauh disudut hati, kecewa melanda.

Apa pun, ia akan keudara tidak lama lagi. Maaflah jika karya baru saya nanti tidak seunik “Kisah Ina : Balada Gadis HIV” , tidaklah wow seperti Ziarah – Russia, tidak sehebat “Alexander Bukan Zulkarnain” dan tidak seistimewa “Rosli Dhoby”…  namun ia tetap sebuah karya jujur dari saya.

Tunggulah…

Nota – Kekecewaan ini tidak merujuk kepada sesiapa pun di FM Production, kecuali dia!

4 Respons to “Ini cerita aku…”

  1. sebaliktabir Says:

    dalamnya rasa itu bro…
    lepas ni beringatlah bila berurusan dengan dia!🙂

    Tq bro…
    Tak pernah pun awak kecewa dengan saya!!!Sentiasa memberi semangat

  2. 001beautifulcrazy Says:

    Udah menjadi cerita TARZAN nie… saya pun dah semacam nak buat Making Of Nie .. ada kait mengait nie kita…

    Ina,
    Hebat cerita Tarzan kita nie nanti…

  3. kasihfieha Says:

    sempurnakan jelah..kite ni makan gaji je bro..kadang -kadang kena akur..umpama mentimun..digelak atau tidak kita tetap akan luka…

    mmmmmmmmmm (tak tahu nak cakap aper)

  4. kasihfieha Says:

    siapakah si ‘dia’ yang dimaksudkan?

    Cik Fiha lagi mengetahui…

Tinggalkan Jawapan

