Kota sunyi di hujung sana…

hadramaut sanaa sepi...

Kota Tarim sunyi seketika bila 365 buah masjid di kota ini melaksanakan solat berjemaah…

hadramaut sanaa juga

Kota istimewa ini terbina atas kecekalan…

hadramaut sanaa lagi

Masjid Al Muhdhar yang menawarkan menara tanah paling tinggi di dunia…

 hadramaut sanaa makam

Kawasan makam alim ulama, wali dan ahli keluarga Rasulullah. Bersebelahan dengan kawasan makan ini adalah makan syuhada Peperangan Badar.

 hadramaut sanaa edit

 Apa lagi yang boleh dikatakan – Kota Tarim sememangnya kota ilmu…

3 Respons to “Kota sunyi di hujung sana…”

  1. bang,
    apa maksud.. menara tanah?

    Yus, Menara tanah tu merujuk kepada menara masjid tu. Menara yang boleh dilihat didalam gambar. Ia diperbuat dari tanah 100 peratus.

  2. Asslmlkm…. Mas Syirfan…saya minta izin untuk menggunakan foto & tag line :
    “Kawasan makam alim ulama, wali dan ahli keluarga Rasulullah. Bersebelahan dengan kawasan makam ini adalah makan syuhada Peperangan Badar.”

    foto ini akan saya pergunakan untuk keperluan pribadi, akan saya cetak dan saya bingkai untuk hiasan ruang tamu saya, yang intinya sebagai pesan untuk mengingatkan keluarga, sanak famili dan tetamu saya yg melihatnya, agar ingat Mati….

    dan di foot note foto tersebut akan saya serta kan sumber : syirfan.wordpress.com
    semoga anda mengizinkan dan meng-ikhlas kan foto tersebut saya pergunakan…

    wassalam….

    “Harist”

    Mas,
    Dengan rasa gembiranya saya memberi keizinan. agar semuanya bawa kebaikan. Nanti kalau saya berkunjung ke rumah Mas bolehlah melihat gambar itu ya? hehe

    Salam

  3. tolabul ilmi Says:

    knp tahun 2010 tak ada lagi rancangan madrasah salasilah Rasulullah?? saya amat meminati intipatinya..

Tinggalkan Jawapan

