Berapa besar dosa saya…

peta2

Sehingga hari ini saya masih bertanya-tanya – berapa besar dosa saya kepada bangsa Indonesia? Sudah hampir seminggu laman blog saya “diserang” oleh teman-teman dari Indonesia.

Dek kerana saya banyak menulis tentang sejarah, saya dilabelkan oleh teman serumpun sebagai agen zionis yang akan memutarkan banyak sejarah serta menghasilkan karya-karya untuk melindungi kepentingan pihak pejajah di sebelah timur. Saya keliru dengan label yang sebegitu. Makin kuat saya bertanya – berapa besar dosa saya pada bangsa Indonesia hingga saya dilabelkan sebegitu?

Ditambah lagi dengan bayangan kononnya suatu masa nanti “Media Malaysia” akan menggunakan medium medianya yang kuat untuk mengubah banyak sejarah dan fakta hingga akan akan menyatakan bahawa Nabi Muhammad lahir di Kuala Lumpur.

Maaf, saya tidak berminat untuk berbincang dengan perkara-perkara yang dangkal sifat ilmunya. Apatah lagi berbicara dengan niat negetif  untuk membangkitkan sensitiviti dan bakal membawa nilaian yang sangat merugikan.

Saya tidak berniat langsung untuk menyiarkan komen-komen teman yang bagi saya lebih bernafsu untuk meruntuhkan dan bukan sifatnya membina. Jika teman-teman menghantar komen-komen yang sebegitu, layaknya sahaja saya delete sahaja. Saya tidak mahu keharmonian yang ada dirosakkan oleh ucapan maki hamun seolah-olah Ramadhan ini tiada langsung maknanya. Sampai saya tertanya-tanya pada diri saya sendiri, adakah yang menghantar komen-komen sebegini beragama Islam?

Teman-teman yang berkongsi leluhur, lihatlah setiap fakta dengan mata hati dan penaakulan akal yang jauh lebih tajam. Usah bercakap dan bertindak atas sesuatu yang kita sendiri tidak fahami. Usahlah dek kerana tarian yang disempurnakan dan disiarkan oleh media asing jadi sebab untuk membunuh. Barat ketawa terbahak-bahak!

Daripada kita membuang duit untuk membeli peralatan perang, apa kata duit itu kita beli makanan, buku dan tiket kapal terbang. Ada juga untungnya…

Salam hormat dari Malaysia…

2 Respons to “Berapa besar dosa saya…”

  1. aku hantar senyum saja buat syirfan..😀


    Salam..
    Senyum itu terlalu besar hadiahnya.. hehehe

  2. sebaliktabir Says:

    berpegang lah pada tali-NYA….

Tinggalkan Jawapan

