Sukar rupanya untuk mengucapkan selamat tinggal…

Benar. Saya sudah meninggalkan FM Production.

Namun sehingga tika dan saat ini, saya masih belum mengucapkan selamat tinggal pada syarikat yang saya bernaung, pada semua rakan yang bersatu di sana dan pastinya pada kenangan.

Sukar sebenarnya untuk mengambil  dan menerima keputusan ini -meninggalkan sesuatu yang saya hargai, saya hormati dan saya sanjungi. Mana mungkin saya menafikan semua hakikat bahawa FM Production yang membawa saya setangga lebih tinggi dalam industri. Tidak mungkin untuk saya berkata “FM Production tidak pernah memberi peluang kepada saya”.

Namun itulah hakikatnya. Saya pergi juga. Sukar untuk saya bercerita satu-persatu mengapa dan kenapa saya pergi jua. Terlalu sukar. Saya juga tidak mahu bercerita satu persatu. Biarlah pahit itu saya telan. Sendiri.

Saya rasa inilah yang terbaik untuk semua.

Saya sangat terkesan bila mengangkat kotak-kotak barangan peribadi untuk keluar dari bangunan itu. Ia bagaikan mengangkat kenangan dan membawanya keluar supaya tidak ada satu pun kenangan yang tinggal. Saya pandang setiap sudut sebelum keluar agar saya tidak lupa setiap ruang yang pernah menjadi saksi pelbagai cerita. Saya cuba hayati setiap anak tangga yang saya turuni agar saya tak lupa diri bahawa saya pernah berada di sini – di FM Production.

Pada semua yang tinggal, sekalung penghargaan dari hati saya. Terima kasih atas segala sokongan. Terima kasih atas segala kepercayaan. Terima kasih atas segala senyuman.

Adik-adik penerbit muda – Aman, Ina, Nora, Fiha, Jocelyn, Amin, Joyah, Aida … Tahniah kerana masih bertahan dan terima kasih kerana pernah memberi ruang untuk saya hadir dalam kerjaya pilihan ini. Moga terus sukses dan pastinya saya akan sentiasa merindui karenah semua.

Pasti akan kita ketemu semula di padang mainan yang lain. Insyaallah.

Selamat tinggal, kita pasti jumpa lagi! Noktah.

*Penulis telah pun meninggalkan FM Production dan kini bertugas di Al Hijrah Media Corporation. Penulis tidak lagi bertanggungjawab terhadap sebarang tugasan, isu, kontrak, bayaran atau apa sahaja yang berkaitan dengan FM Production. Sila hubungi FM Production untuk tindakan selanjutnya. Terima kasih.

2 Respons to “Sukar rupanya untuk mengucapkan selamat tinggal…”

  1. bilang saja sayunara !

  2. Best of luck bro. Penghijrahan memang baik

Tinggalkan Jawapan

