Bila tiba panggilan itu…

Benar. Allah Maha Besar

Lama juga masa yang saya ambil untuk memberi keyakinan pada diri saya sendiri. Niatnya memang ada. Namun bukanlah sepantas ini. Namun, ketentuan Allah cukup istimewa.

Tanpa persediaan yang cukup sempurna, saya dijemput untuk menunaikan haji tahun ini. Semuanya atas tiket TV Hijrah. Berkerja dan dalam masa yang sama berpeluang untuk menunaikan umrah dan Haji.

Subhanallah.

Saya sememangnya punya niat untuk hadir ke sana. Selepas melewati tanah-tanah arab lewat kunjungan kerja saya di benua itu, kunjungan ke Mekah dan Madinah adalah pelengkapnya. Namun, bukanlah sesegera ini.

Tapi saya yakin bahawa Allah punya perancangan yang baik untuk saya. Allah permudahkan segala urusan. Allah beri saya matlamat. Tugas saya kini adalah melaksanakan. Insyaallah, 22 Oktober ini saya terbang ke Jeddah.

Maha suci Allah.

Syukur atas kurnia ini. Moga dipermudah lagi segala urusan. Terima kasih atas segala doa. Moga diperoleh haji yang Mabrur. Insyaallah.

Benar. Apabila tiba sahaja pangggilan itu, siapa kita untuk menafikannya…

“Rabbi yassir wala tuasir”

SIMS : syukur

Satu Respons to “Bila tiba panggilan itu…”

  1. NORMALA BINTI ALI Says:

    tahniah ….dan selamat menunaikan ibadah ..moga pulang membawa Haji Mabrur

Tinggalkan Jawapan

