Selipar putus

i.

Sehingga semalam (ahad / 24 Oktober), sebanyak 50% jemaah haji Malaysia telah pun berada di tanah suci. 60% daripadanya berada di Madinah dan 40% berada di Mekah. Jumlah jemaah Malaysia di Mekah akan bertambah secara mendadak apabila jemaah dari Madinah akan beransur-ansur ke Mekah dan mulai semalam terdapat penerbangan dari Kuala Lumpur yang terus ke Jeddah – Mekah. Ini adalah penerbangan pertama jemaah yang terus ke Mekah.

 

ii.

Saya ada sepasang selipar yang saya rasa agak stylo. Mungkin juga ia ada nilai sentimental kerana dibeli di Surabaya. Separa kulit.

Untuk menunaikan haji, saya memasang rasa – selipar ini akan saya pakai. Pastinya ia selesa dan akan kelihatan kemas dan bergaya. Saya tidak mahu membawa kasut kerana saya kerana mahu membeli kasut di sana dan tidak mahu membawa terlalu banyak barangan peribadi.

Pakailah saya selipar itu ke Kelana Jaya. Selipar lain tidak saya pandang. Saya tahu selipar ini paling stylo.

Apa Allah kurniakan kepada saya?

Sebelum proses pendaftaran, SELIPAR ITU PUTUS dibahagian tengahnya.

Saya tersentak. Maha suci Allah.

Segera saya betulkan niat. Allah beri pengajaran yang terbaik untuk saya.  Walaupun ia masih boleh dipakai, tetapi jelas  ia kelihatan sangat tidak stylo. Padan muka saya.

Pakailah saya selipar yang putus ke Mekah.  Allah Maha Besar.

 

SIMS – Moga semuanya berjalan lancar.

Satu Respons to “Selipar putus”

  1. Salam,

    Semoga Allah SWT kurniakan haji yang mabrur. Dugaan2 tu adalah peringatan dari Nya – moga2 tujuan asal tidak terkalih🙂

Tinggalkan Jawapan

