Lama.Lupa!

PASSWORD!

“Treat your password like your toothbrush.

Don’t let anybody else use it, and get a new one every six months”

Clifford Stoll

Sebenarnya ia kesan dari kemalasan yang membiak-biak. Melata-lata. Tiada penafian dan tidak perlu dinafikan. Oleh kerana terlalu bermalasan untuk mengemaskini lama ini, akhirnya saya – lupa password blog ini!

Selepas siri mencari (sebenarnya mencuba nasib) itu gagal, terpaksalah saya mengalah dengan memohon untuk reset password yang lama dan menggantikannya dengan password yang baru. Walaupun nampak macam tidak ada masalah, tapi terasa juga peluh dingin menampar dermis akibat ketakutan – kehilangan terus laman ini.

Syukur. Ia sukses dan kembalilah saya mengetuk kata-kata untuk memastikan ia tidak bersawang lagi. Mungkin saya akan kembali bermalasan di laman ini, tapi saya tidak pernah lupa. Ia laman yang memberi saya harga kepada sebuah perjuangan. Walaupun tidak mahal, tetapi ia bernilai pada saya. Sangat bernilai.

Azam saya untuk kembali beraksi di laman ini.

Saya berniat untuk kembali beraksi… hehe

SIMS

Tinggalkan Jawapan

